Kurierzy na budowie

Rzecz o zamawianiu materiałów budowlanych i remontowych z e-commerce przez kuriera.

kurierzy

Za nami rok pandemii, a przed nami kolejny sezon budowlany. Ostatni rok to był w sumie niezły czas na remonty i majsterkowanie w domu, bo i tak nie można było nigdzie wyjść. Firmy budowlane i remontowe też ograniczenia związane z pandemią w dużym stopniu ominęły. Praca na budowach mogła się przez większość czasu odbywać normalnie (bo też trudno, żeby się odbywała zdalnie). Również sklepy remontowo-budowlane nie były zamykane nawet w okresach najostrzejszych ograniczeń sanitarnych, chociaż był taki moment, że w soboty trzeba było zamykać, bo pozbawieni galerii handlowej rodacy byli tak zdesperowani, że zaczęli traktować markety budowlane jak park rozrywki i przychodzić na weekendowe zwiedzanie z całymi rodzinami. Jednocześnie jednak w czasie pandemii szybko zaprzyjaźniliśmy się z zakupami w sieci, właśnie z powodu tych ograniczeń sanitarnych, ale także dlatego, że sytuacja epidemiczna momentami naprawdę nie zachęcała do wychodzenia w miejsca publiczne. Firmy też często zwracały się ku e-commerce, szukając swoich lub nowych klientów i sposobu na utrzymanie sprzedaży. Czekanie na przesyłki ze sklepów internetowych zastąpiła wypady do galerii, a kurierzy sprzedawców w sklepach. W efekcie handel internetowy przeżył prawdziwy boom, a wraz z nim firmy kurierskie i dostarczające paczki. Czy nastąpiło jakieś połączenie tych dwóch zjawisk? Czy jest sens kupować materiały budowlane on-line? Czy ludzie to robią? I czy na skutek pandemii robią to częściej?

 

Przesyłki z e-commerce do urządzania domu

Z oferty sklepów internetowych sprzedających materiały budowlane i wykończeniowe nigdy nie korzystał znaczący odsetek kupujących w sieci. Jak dowiadujemy się z najnowszego wydania dorocznego raportu o opiniach klientów polskiego rynku e-commerce - “Gemius dla e-commerce Polska 2020” - zaledwie jedna czwarta (24%) ankietowanych internautów kupujących w sieci zadeklarowało, że otrzymali przesyłki z materiałami budowlanymi i wykończeniowymi zakupionymi on-line w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie. Oznacza to, że produkty tego typu znalazły się na trzecim od końca miejscu na liście najpopularniejszych produktów z oferty sklepów internetowych. Pamiętajmy jednak, że dom to nie tylko ściany i podłogi, ale także wyposażenie. Z oferty sklepów internetowych z kategorii “meble i wystrój wnętrz” korzysta ponad jedna trzecia (35%) klientów e-commerce biorących udział w badaniu. Co ciekawe, jeśli chodzi o zakupy, które klienci mają w planach, to produkty do domu są znacznie częściej wymieniane przez uczestników badania. Na przykład meble i wystrój wnętrz to najczęściej rozważana kategoria produktów, nad których zamówieniem zastanawia się prawie jedna trzecia kupujących w sieci internautów (29%) respondentów twierdzi, że zamierza kupić je w przyszłości). Także materiały budowlane i wykończeniowe, których zakup planuje ponad jedna czwarta ankietowanych internautów (28% odpowiedzi) znalazły się dość wysoko na liście (w pierwszej szóstce).

 

Przesyłki kurierskie z materiałami budowlanymi

Czyli da się kupić w sieci w zasadzie wszystko co potrzebne do urządzenia domu. Warto taką opcję rozważyć, bo i wybór i ceny produktów są zazwyczaj bardziej atrakcyjne w sieci. W przypadku ozdób - tapet, zasłon, akcesoriów, bibelotów - dodatkowym plusem jest bezproblemowy zwrot przesyłki, jeśli okaże się, że zawartość paczki z e-sklepu nie pasuje jednak do wystroju. Dobre ceny, duży wybór, łatwy zwrot - wszystko fajnie, ale jakoś paczka z tymi wszystkimi rzeczami musi dotrzeć do naszego domu. Tradycyjnym sposobem dostawy z e-commerce są przesyłki kurierskie, chociaż w Polsce popularniejsze jest dostarczanie przesyłek do Paczkomatów. Jednak w przypadku produktów do urządzania domu kurier może być lepszą opcją, bo wiele przesyłek będzie zbyt dużych na skrytkę Paczkomatu. Chociaż nie jest tak źle, jak się może wydawać: paczka każdego gabarytu może ważyć nawet 25kg, a skrytka na przesyłki ma aż 64 cm głębokości, więc wejdzie w nią na przykład paczka z rolką tapety. Możliwa jest nawet płatność za pobranie w Paczkomacie. W przypadku większych przedmiotów lepiej skorzystać z usług kurierskich. Należy jednak pamiętać, że przesyłki kurierskie mają ceny naliczane zależnie od wagi. W przypadku mniejszych paczek sklep ma zwykle stałe opłaty za kuriera, ale przy większych może to już być istotne dla ceny usług kurierskich. W przypadku towarów dużych ale lekkich, cena paczki naliczana jest od ich objętości. Kurier przewiezie też nietypowe przesyłki, jak na przykład karnisze czy listwy. Cena takiej paczki kurierskiej zależna będzie od jej długości. W firmie kurierskiej można też zamówić transport palety z towarem, z tym że taka "paczka" zostanie dostarczona tam gdzie kurier może podjechać. To dobra opcja przy budowie czy remoncie domu, ale przy zakupie na przykład mebli do mieszkania, lepiej zamiast przesyłki kurierskiej zdać się na dedykowany transport organizowany przez sprzedawcę (co jest normą w sklepach meblowych czy AGD). Wtedy kurier wniesie zakupione przedmioty do mieszkania. Przy zamawianiu paczek z AGD można też zamówić fachowy montaż. U kuriera można też zapłacić za pobranie (zwykle gotówką lub kartą). W sumie paczka z e-commerce to nienajgorsze rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie masz samochodu, więc i tak musiałbyś zapłacić za transport ze sklepu. Kurier z e-commerce może wtedy być też szybszym rozwiązaniem.

 

Kurierzy na budowie - efekt pandemii

Kurierzy z paczkami z e-commerce podczas pandemii zagościli, jak już wspomniano, na dobre w polskich domach. Statystyki, zbierane na przykład przez platformę e-handlową Shoper, wskazują na znaczące wzrosty tak w liczbie sklepów internetowych, jak i w liczbie i wartości dokonywanych w nich transakcji. Czy efekty tego wzmożonego zainteresowania odbił się też na branży budowlanej i wykończeniowej? Raport Izby Gospodarki Elektronicznej “Omni-commerce” wskazuje, że aż 39% klientów e-commerce zamówiło paczki z produktami z kategorii “wyposażenie domu” z powodu zagrożenia pandemią i/lub kwarantanny. Z kolei z informacji platformy Shoper dowiadujemy się, że sklepy z kategorii “dom i ogród” na początku kwietnia 2020 zanotowały 53% wzrost liczby transakcji (w porównaniu do kwietnia 2019), ale już w drugiej połowie kwietnia liczba paczek wysyłanych przez te sklepy wzrosła aż o 173%. Kurier z e-commerce stał się więc częstszym gościem w remontowanych domach. Czas pokaże czy wrócimy w przyszłym roku do dawnych nawyków zakupowych, czy jednak polubimy zakupy on-line i dostawę przez kuriera.

10/06/2021     artykuł sponsorowany

Opinie o Kurierzy na budowie Dodaj komentarz

Nie mamy jeszcze żadnej opinii :(
Bądź pierwszym, który doda opinię!
Twoja opinia
#0
Podziel się opinią... napisz coś o tekście...
Nasz portal stosuje pliki cookies w celach świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie oraz w celach statystycznych i reklamowych. Korzystając z serwisu, zgadzasz się na użycie plików cookie, więcej szczegółów w naszej polityce cookies. Zamknij